INFLASI PERUBATAN 12 PERATUS - Nota Kewangan Islam

Info, tips dan khidmat nasihat Takaful, Harta Pusaka, Faraid & Kewangan Islam.


SESIAPA SAHAJA, DI MANA-MANA, PADA BILA-BILA MASA...

INFLASI PERUBATAN 12 PERATUS

Soalan - soalan yang biasa saya terima setiap kali jumpa dengan client2....

1. "Kalau saya amik medical card sekarang, akan datang akan ada naik harga tak?"

2. “Kalau saya ambil kad medikal hari ini, adakah ianya mencukupi untuk 20-30 tahun akan datang?”

Soalan-soalan ini sebenarnya susah nak jawab.

Saya cuba himpunkan artikel-artikel tentang inflasi perubatan.







Ikutkan artikel terbaru, Bank Negara Malaysia telah mengeluarkan kenyataan bahawa inflasi perubatan adalah 12 peratus. Sekarang, BNM telah mengambil inisiatif untuk membuat rangka kerja (framework) tentang isu inflasi perubatan.

Jawapan saya:-

Tiada siapa boleh menjaminkan masa hadapan. Termasuklah isu kad medikal, adakah ianya boleh mencukupi sehingga 20-30 tahun akan datang?

Adakah boleh kekal premium sekarang pada masa akan datang dengan kos perubatan yang makin tinggi saban tahun?

Cuba bandingkan dengan mata wang negara kita....harga minyak petrol...harga menu makanan dan sebagainya....adakah ia masih lagi kekal?

Renung-renungkan & selamat beramal... 
Back To Top