Saya masih muda dan sihat. Kenapa saya perlu membeli insurans takaful perubatan? - Nota Kewangan Islam

Info, tips dan khidmat nasihat Takaful, Harta Pusaka, Faraid & Kewangan Islam.


SESIAPA SAHAJA, DI MANA-MANA, PADA BILA-BILA MASA...

Saya masih muda dan sihat. Kenapa saya perlu membeli insurans takaful perubatan?

dr beni. kad perubatan, medical card
76% tiada medicalcard - Dr Beni Rusani

1) Waktu terbaik untuk membeli insurans takaful ialah ketika anda masih muda dan sihat. Kebanyakan syarikat insurans takaful tidak akan menawarkan perlindungan jika anda mempunyai masalah kesihatan.

2) Jadi, kenapa perlu beli? Kos hospital dan perubatan sangat tinggi dan semakin meningkat setiap tahun. Malah, penyakit kronik atau kemalangan boleh berlaku kepada sesiapa sahaja pada bila-bila masa. Apabila ia berlaku, anda pastinya ingin memiliki kemampuan untuk mendapatkan penjagaan kesihatan yang sebaik mungkin.

3) insurans takaful boleh membantu anda untuk membayar bilik hospital dan penginapan, yuran doktor, yuran pembedahan, bekalan perubatan dan pelbagai lagi. Sesetengah pelan komprehensif turut merangkumi rawatan perubatan alternatif atau tradisional, ubat-ubatan tambahan, vitamin atau herba-herba nutrisi dan perkhidmatan penjagaan di rumah. Kebanyakan syarikat insurans takaful menawarkan kemudahan Kad Perubatan untuk memudahkan kemasukan ke mana-mana panel hospital yang diluluskan di Malaysia.

4) Dalam soal insurans takaful perubatan, pastinya "LANGKAH AWAL IALAH LANGKAH TERBAIK"

Untuk maklumat lanjut, hubungi 012-6727957 atau sila isi borang di bawah untuk mendapatkan sebut harga PERCUMA hari ini!!

Back To Top