Apakah nilai kesihatan seorang manusia? - Nota Kewangan Islam

Info, tips dan khidmat nasihat Takaful, Harta Pusaka, Faraid & Kewangan Islam.


SESIAPA SAHAJA, DI MANA-MANA, PADA BILA-BILA MASA...

Apakah nilai kesihatan seorang manusia?


Adakah anda tahu berapa tinggi kenaikan kadar inflasi bagi kos perubatan di Malaysia beberapa tahun yang lepas?? Ianya lebih kurang 10% hingga 15% setahun !! Berapa jumlah jaminan kos perubatan daripada insurans yang anda ada sekarang?? RM100,000 or RM200,000?? ataupun RM0.00??


Biarkan saya tunjukkan kepada anda beberapa contoh untuk mendapatkan satu gambaran lebih baik bagaimana inflasi perubatan meningkat 10% hingga 15% mempengaruhi kos perubatan dan kad perubatan anda.

“PROJECTION” KOS PERUBATAN 10 TAHUN DAN 20 TAHUN AKAN DATANG:

RM20,000 hari ini akan menjadi RM51,875 selepas 10 tahun (purata inflasi 10%)
RM20,000 hari ini akan menjadi RM80,911 selepas 10 tahun (purata inflasi 15%)
RM20,000 hari ini akan menjadi RM134,550 selepas 20 tahun (purata inflasi 10%)
RM20,000 hari ini akan menjadi RM327,331 selepas 20 tahun (purata inflasi 15%)

Daripada keputusan yang ditunjukkan secara langsung akan menyebabkan secara keseluruhannya ramai rakyat Malaysia tidak mampu untuk menanggung kos perubatan yang tinggi dan dengan kata lain, TIDAK MAMPU UNTUK JATUH SAKIT !!!

Ini kerana, dengan kos perubatan yang semakin meningkat dan terus meningkat, mereka yang mempunyai simpanan ataupun “coverage” kad perubatan yang tidak mencukupi akan terus menderita dan dibebani kos serta bil hospital yang tinggi.

Persediaan awal akan membantu anda menyelesaikan masalah ini dan dalam pada masa yang sama anda akan mendapat ketenangan fikiran yang tidak anda jangka. Tak salah untuk bertanya kerana tugas saya membantu anda untuk kebaikan diri anda dan keluarga anda.

Tiada gunanya wang yang banyak disimpan untuk masa hadapan tetapi akhirnya tidak dapat memenuhi impian yang anda impikan bersama keluarga dengan membelanjakan wang simpanan berkenaan kepada pembayaran kos perubatan.

Hubungi saya untuk berbincang bagaimana Pelan Takaful yang bersesuaian dengan bajet anda dapat memberikan manfaat serta kebaikan dan ketenangan fikiran untuk anda sekeluarga.

Sila isi borang di bawah untuk sebut harga PERCUMA hari ini!!



Back To Top