Antara tujuan dan konsep PruBSN Takaful - Nota Kewangan Islam

Info, tips dan khidmat nasihat Takaful, Harta Pusaka, Faraid & Kewangan Islam.


SESIAPA SAHAJA, DI MANA-MANA, PADA BILA-BILA MASA...

Antara tujuan dan konsep PruBSN Takaful


1) Melindungi pendapatan dan simpanan sekiranya kita ditakdirkan ALLAH dilanda musibah kematian /hilang upaya kekal menyeluruh, supaya waris kita dapat meneruskan kehidupan tanpa terlalu meminta-minta kepada orang lain.

2) Melindungi hutang sekiranya kita ditaqdirkan ALLAH dilanda musibah meninggal dunia/hilang upaya kekal menyeluruh, supaya hutang kita dapat dilunaskan dan tidak membebani waris yang kita tinggalkan.

3) Mendapatkan Dana untuk rawatan penyakit kritikal.

4) Gantian pendapatan sekiranya tidak dapat bekerja akibat dimasukkan ke wad hospital.

5) Jaminan dana pendidikan anak untuk pengajian tinggi.

6) Perancangan kewangan keluarga dan individu muslim dalam bentuk Pengurusan Risiko Kewangan.

7) Mengajak ummat Islam memiliki pelan jaminan kewangan yang berlandaskan syariah ISLAM diberi nama Takaful yang jauh dari RIBA’, MAISIR dan GHARAR (HALAL 100%).

** MAKLUMAT TAMBAHAN:-

Bagi muslim, ulama telah menghasilkan takaful sebagai alternatif untuk insurans konvensional. Ini bagi mengelakkan unsur-unsur yang tidak halal dalam insurans. Al-Takaful adalah dari perkataan Arab “Kafala” yang bermaksud UNTUK MEMBANTU atau MENJAMIN. Maka PRUBSN TAKAFUL adalah hasil usaha-sama Prudential Holding Ltd dan Bank Simpanan Nasional (BSN) untuk menjalankan perniagaan Takafulink (di luluskan di bawah undang-undang Syariah) dan di agihkan oleh PRUDENTIAL Assurance Malaysia Berhad.
Back To Top